Wizytówka Google Moja Firma to coś więcej niż standardowa wizytówka czy opis przedsiębiorstwa. Odpowiednio zaprojektowany i zoptymalizowany profil firmy pozwala zdobyć nowych klientów, ułatwia identyfikację i wyszukiwanie firmy w wyszukiwarce, zapewnia dostęp do aktualnych informacji o godzinach otwarcia oraz udostępnia klientom różne metody kontaktu z przedsiębiorcom. Dzięki wizytówce firma staje się bardziej widoczna w sieci i otwarta na potrzeby potencjalnych klientów.
Serwis Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie Google, które umożliwia przedstawienie profilu własnej firmy w wyszukiwarce oraz na mapach Google Maps. Profil przedsiębiorstwa w szablonie Google przedstawiony jest w sposób atrakcyjny dla użytkownika i zawiera wszystkie najpotrzebniejsze informacje. Profil wyświetla się w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownik szuka produktów lub usług związanych z profilem danego przedsiębiorstwa lub bezpośrednio konkretnej organizacji.
Wizytówka Google Moja Firma zawiera między innymi takie informacje, jak nazwa firmy, adres, profil działalności, różne formy kontaktu, aktualności związane z godzinami otwarcia,zdjęcia czy opinie innych klientów. Dodatkowo wizytówka połączona jest z narzędziem Mapy Google, dzięki czemu bez problemu odnajdziemy dany adres na mapie, czy uruchomimy automatycznie nawigację. Umieszczenie wizytówki na mapie Google jest proste, wystarczy posiadać fizyczny adres związany z działalnością firmy.
Posiadanie wizytówki Google moja Firma ma szczególnie duże znaczenie dla małych przedsiębiorstw, działających na rynkach lokalnych. Wówczas wizytówka podpowiada się klientom, którzy szukają konkretnych produktów lub usług w danej miejscowości lub okolicy. Zdecydowanie zwiększa to konkurencyjność, zwłaszcza jeśli podobne podmioty nie posiadają wizytówek Google.
Odpowiednia optymalizacja i projekt wizytówki Google Moja Firma wymaga wiedzy i doświadczenia w zakresie marketingu internetowego i mechanizmów związanych między innymi z optymalizacją stron internetowych czy pozycjonowaniem lokalnym. Dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalnym agencjom, zwłaszcza w przypadku małych, lokalnych przedsiębiorstw. Dla nich bowiem posiadanie wizytówek może być ważnym elementem strategii konkurencyjności na rynku.
Profesjonalne agencje poza budowaniem wizytówek Google Moja Firma mogą zaoferować takie usługi, jak pozycjonowanie lokalne, reklama w mediach społecznościowych, optymalizacja strony internetowej czy tak zwany Link Building czy linki sponsorowane Google. Takie działania dodatkowo wpłyną korzystnie na budowanie wizerunku firmy i zwiększenie jej widoczności w sieci. Indywidualne podejscie do każdego klienta z pewnością pomoże stworzyć wartościowy projekt wizytówki, który przyniesie wymierne efekty.
Tworzenie profesjonalnych wizytówek Google Moja Firma zalecane jest przede wszystkim małym, lokalnym przedsiębiorcom. Nie wyklucza się jednak również projektowania ich przez większe podmioty, które działają na dużo większą skalę. Posiadanie profilu firmy zawsze pozytywnie wpływa na jej wizerunek i ułatwia kontakt z potencjalnym klientem. Warto zastanowić się więc nad utworzeniem atrakcyjnego i treściwego profilu własnej działalności w narzędziach Google i dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców.
Posiadanie wizytówki Google Moja Firma przynosi wiele korzyści dla przedsiębiorstw, zwłaszcza tych działających lokalnie. Dodatkowe możliwości, jakie stwarza posiadanie profilu firmy w Google to przede wszystkim:
Zwiększenie widoczności firmy wśród osób poszukujących lokalnie powiązanych produktów lub usług - Wizytówka firmy będzie pojawiać się zawsze, kiedy użytkownik będzie wyszukiwał produktów związanych z działalnością firmy lub po prostu firmy świadczącej dane usługi.
Wyższy poziom obsługi klienta, poprzez zapewnienie mu wielu możliwości kontaktu - wizytówka stwarza możliwość szybkiego skontaktowania się z przedsiębiorstwem, bez odwiedzania jej strony internetowej. Wizytówka Google oferuje kilka metod kontaktu, takich jak telefon, email czy przekierowanie do mediów społecznościowych. Wszelkie ułatwienia i stały kontakt z klientem podnoszą jakość świadczonych usług.
Zapewnienie klientom stałego dostępu do aktualności związanych z działalnością firmy - w wizytówkach Google dostępne są informacje na temat godzin otwarcia firmy, które możemy stale aktualizować. Dzięki temu klient wyświetlając wizytówkę może sprawdzić czy punkt jest otwarty.
Możliwość stworzenia portfolio na temat swoich produktów lub usług i umieszczenia ich w galerii wizytówki - W galerii znaleźć się mogą zdjęcia produktów, wykonanych usług czy po prostu lokalu.
Wyższa pozycja firmy w rankingu wyników wyszukiwarki Google - Posiadanie wizytówki wspomaga pozycjonowanie, dzięki czemu nasza strona zyskuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Możliwość umieszczania recenzji i opinii przez klientów firmy - Zwiększa to zaufanie klientów i poprawia wizerunek firmy. Klienci mogą zapoznać się z opinią innych klientów i ocenić jakość produktów czy usług.
Stały dostęp do statystyk, które pozwolą zbudować optymalną strategię i zrozumieć rynek - Statystyki pokazują czego szukają klienci i na co szczególnie zwracają uwagę.
Większy ruch na stronie internetowej firmy, która podana jest w wizytówce - Wizytówka zwiększa widoczność firmy, dzięki czemu klienci chętniej i częściej odwiedzają witrynę internetową.
Możliwość zrozumienia indywidualnych potrzeb i wymagań klientów - poprzez poznanie ich oczekiwań i wymagań.
Posiadanie wizytówki Google wspiera również inne działania marketingowe - takie jak pozycjonowanie lokalne czy reklamy w mediach społecznościowych.