781 342 320     
 [email protected]

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to najskuteczniejszy sposób dla małych i średnich przedsiębiorstw, by dotrzeć ze swoją ofertą do osób w okolicy. Sprawimy, że w odpowiedzi na hasło wpisane w wyszukiwarce potencjalni Klienci otrzymają informacje właśnie o Twojej firmie. Mechanizmy Google umożliwiają odkrywanie miejsc w pobliżu, gdzie można skorzystać z różnego rodzaju usług: salonów samochodowych, zakładów fryzjerskich, restauracji i wszelkich innych punktów stacjonarnych. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu można wyprzedzić konkurencję i przyciągnąć uwagę w sieci. Proponujemy rozwiązanie, które daje mierzalne efekty - łatwe do zweryfikowania dzięki przejrzystym raportom - i ceny ustalane indywidualnie.

Co to jest SEO?
Jakie są czynniki rankingów w wyszukiwarkach?
Jakie są korzyści pozycjonowania?

Co to jest SEO?

SEO - z ang. Search Engine Optimization - optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek - to wszystkie działania na stronie i poza, których celem jest uzyskanie przez witrynę możliwie jak najlepszej pozycji na liście wyników. Zdecydowana większość internautów przegląda jedynie pierwsze wyniki wyszukiwania. Rzadko kto zagląda na kolejne strony w Google. Z tego powodu, aby zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć potencjalnych Klientów, powinniśmy zadbać o pozycjonowanie.

Warto zwrócić przy tym uwagę na fakt, że w przypadku firm świadczących usługi lokalne znacznie efektywniejsze jest pozycjonowanie na frazy lokalne - związane z lokalizacją. W ostatnich latach bardzo zmieniły się nawyki Polaków. Dawniej informacji wyszukiwaliśmy odpowiednio wcześniej, na komputerze. Obecnie coraz częściej przeglądamy informacje o ofertach na urządzeniach mobilnych, w pośpiechu, wszędzie tam, gdzie jesteśmy. To wymusza całkowitą zmianę podejścia do pozycjonowania. Obecnie największe korzyści z pozycjonowania odniosą często te firmy, które będą najbardziej widoczne w wynikach lokalnych. Klient po wpisaniu zapytania od razu otrzyma pakiet informacji o danym punkcie usługowym: link do strony, adres, rodzaj oferty, czy godziny otwarcia. Dzięki powiązaniu strony z mapami Google i wykorzystywaniem geolokalizacji w smartfonach każdy łatwo dotrze do Twojej firmy, nawet jeśli po raz pierwszy jest w danym mieście, a w połączeniu z kampanią w mediach społecznościowych, zwiększy się ruch na Twojej stronie.

Jakie są czynniki rankingów w wyszukiwarkach?

Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach zależy od wielu czynników, spośród których można wymienić wewnętrzne i zewnętrzne. Czynniki wewnętrzne, związane z jakością i sposobem funkcjonowania strony to przede wszystkim:

  • zawartość strony - unikalne, użyteczne dla odbiorców treści;
  • poprawność kodowania;
  • linki wewnętrzne;
  • szybkość ładowania się poszczególnych elementów (np. grafik).


Wśród czynników zewnętrznych warto wymienić:

  • link building - ilość i jakość linków prowadzących do strony;
  • aktywność konkurencji.

Jakie są korzyści pozycjonowania?

Pozycjonowanie lokalne to często najlepsza strategia w przypadku małych i średnich firm świadczących usługi lokalnie. Poznaj wszystkie korzyści, które obejmują zarówno aspekt SEO, jak i długofalowe skutki marketingowe.

Poprawa widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych - łatwiejsza do osiągnięcia niż w przypadku pozycjonowania na frazy ogólne. Firma nie musi konkurować o pozycję w rankingu z podobnymi przedsiębiorstwami z całej Polski - pojawia się w wynikach wyszukiwania osób z okolicy. To skutkuje zwiększeniem ruchu na stronie, a w konsekwencji często także większymi obrotami.

Pozyskanie nowych klientów - pozycjonowanie lokalne dociera precyzyjnie do osób w okolicy, faktycznie mogą być zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług. To forma promocji o wiele bardziej opłacalna niż reklama w ogólnopolskich mediach - nie wydajesz pieniędzy na działania, które i tak nie mogą przynieść zamierzonych efektów.

Wzrost rozpoznawalności marki - pozycjonowanie lokalne, zwłaszcza w połączeniu z korzystaniem z narzędzi takich jak wizytówka Google Moja Firma powoduje, że okoliczni mieszkańcy dowiadują się o istnieniu Twojej firmy. Nawet jeśli w danym momencie nie potrzebują skorzystać z Twoich usług, jest bardzo prawdopodobne, że rozważą wybór Twojej oferty w przyszłości.

Budowa zaufania w sieci - decydując się na pozycjonowanie lokalne budujesz renomę firmy. Dobra widoczność w wyszukiwarce i pozytywne opinie klientów w Google zapewnią Ci wiarygodność.

Zdobycie przewagi nad konkurencją - co z tego, że Twoje usługi stoją na najwyższym poziomie, jeśli potencjalni Klienci się tego nie dowiedzą? Daj się odnaleźć!

Długofalowe zyski - Linki Sponsorowane Google pozwalają na to, by bardzo szybko dotrzeć do Klientów. Na dłuższą metę jednak ich stosowanie jest nieopłacalne i nie daje długofalowych korzyści. Pozycjonowanie lokalne pozwala osiągnąć trwałe efekty, które będą skutkować zwiększonym zainteresowaniem Twoją ofertą przez lata!

Pozostałe usługi

Skontaktuj się z nami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram