781 342 320     
 [email protected]

Link building

Link building, czyli pozyskiwanie linków, to obszar, który bardzo często odgrywa decydującą rolę jeśli chodzi pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. Dbając o odpowiednią ilość i jakość odnośników do Twojej witryny możesz uzyskać najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ilość wizyt na stronie, co w konsekwencji przełoży się na większe zainteresowanie Twoją ofertą. Proponujemy skuteczne pozyskiwanie wartościowych linków do Twojej strony z witryn o wysokim PageRank, trwałe efekty dokumentowane na bieżąco w postaci przejrzystych raportów i ceny ustalane indywidualnie.

Czym jest pozyskiwanie linków?
Jak pozyskujemy linki?
Jakie korzyści daje pozyskiwanie linków?

Czym jest pozyskiwanie linków (Link building)?

Jednym z najważniejszych aspektów, który brany jest pod uwagę przez algorytmy Google przy ustalaniu kolejności stron w wyszukiwarce, jest oprócz jakości treści i optymalizacji witryny właśnie profil linkowania. Linki to oczywiście odsyłacze, które po kliknięciu prowadzą z innych miejsc w sieci do naszej - mogą mieć one formę standardowych odnośników tekstowych, mogą być także powiązane z tzw. anchor tekstem (wyświetlanym tekstem zamiast odnośnika) lub grafiką. Jeszcze kilka lat temu, pozycjonowanie za pomocą pozyskiwania linków było proste - liczyła się przede wszystkim ilość, nie jakość. Od tego czasu Google, walcząc z ogromnym zalewem spamu i bezwartościowych wpisów służących jedynie zdobywaniu linków, wprowadziło algorytmy, które mają za zadanie premiować te witryny, do których Internauci "bezinteresownie" linkują, wymieniając się interesującą treścią.

W tym miejscu warto zwrócić uwagę na fakt, że linki można podzielić przede wszystkim na dwa rodzaje: dofollow i nofollow. Wyłącznie linki dofollow są widoczne dla robotów wyszukiwarek - linki nofollow nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie. Teoretycznie mogłoby się wydawać, że najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zdobywanie wyłącznie linków typu dofollow... w praktyce jednak może nam to zaszkodzić. Algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie z wyłapywaniem "nienaturalnych" linków - strona, do której prowadzą wyłącznie takie odnośniki może szybko zostać uznana za podejrzaną.

Jak pozyskujemy linki?

Pozyskując linki do stron internetowych naszych Klientów, nigdy nie dodajemy uznawanych za spam komentarzy na forach czy blogach, nie korzystamy również z żadnego rodzaju systemów wymiany linków. Są to działania zabronione przez wytyczne Google. Ich stosowanie może poskutkować zniknięciem witryny z wyszukiwarek. Jesteśmy sceptyczni również wobec niskiej jakości wpisów typu presell. Chcąc zapewnić naszym Klientom wysoką pozycję strony w wyszukiwarkach i trwałe efekty, stawiamy na wartościowe linkowanie - pozyskiwanie linków poprzez wpisy do katalogów branżowych czy artykuły sponsorowane na specjalistycznych portalach. To działania, które nie tylko mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie, ale i mogą przyciągać użytkowników faktycznie zainteresowanych konkretną tematyką.

Jakie korzyści daje pozyskiwanie linków?

Obecnie link building jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO i koniecznością zawsze, gdy tworzymy stronę internetową do zastosowań profesjonalnych. Lista korzyści, jakie niesie za sobą skuteczne linkowanie, jest bardzo szeroka, i obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i marketingowe.

Pozyskiwanie linków jest konieczne, jeśli chcesz zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Przemyślana strategia link building pozwala zdobyć i utrzymać wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. To obecnie jedno z podstawowych działań stosowanych przez pozycjonerów, prawdopodobnie  również przez Twoją konkurencję. Zaniedbując zdobywanie linków, ryzykujesz, że Twoja strona internetowa zniknie z wyszukiwarek, nawet mimo atrakcyjnej treści. W połączeniu z reklamą w mediach społecznościowych i wizytówką Google Moja Firma to gwarancja wysokiej pozycji w rankingu.

Linki pozwalają na przekierowanie do Twojej strony wielu nowych odbiorców - Link building to nie tylko narzędzie SEO. Koncentrując się na zdobywaniu linków w celu pozycjonowania, nigdy nie zapominamy o tym, jaki jest podstawowy cel linkowania - umożliwienie Internautom dotarcie z różnych miejsc w sieci do Twojej witryny. Z tego powodu wybieramy  dopasowane tematycznie portale i katalogi, które mogą przeglądać osoby faktycznie zainteresowane Twoją usługą. Razem ze skutczeną kampanią Google Ads, można w ten sposób zwiększyć liczbę nowych odbiorców.

Wzrost rozpoznawalności marki i budowa jej renomy - Internauci napotykając w sieci na liczne linki i przekierowania do Twojej witryny - podobnie jak w przypadku pozycjonowania lokalnego - utrwalają sobie w pamięci markę i informacje o usługach. Nawet jeśli obecnie nie planują skorzystania z oferty, mogą to zrobić w przyszłości, gdy będą tego potrzebowali. Dodatkowo linki publikowane na cenionych portalach powodują wzrost renomy marki.

Poprawa szybkości indeksowania - odpowiednie linkowanie może przyczynić się również do szybkości indeksacji strony - oznacza to, że Google Boty szybciej "dowiedzą się" o nowych treściach na Twojej stronie internetowej - będą one szybciej widoczne przy wyszukiwaniu.

Ułatwiony kontakt z klientami dzięki informacjom w katalogach branżowych - katalogi branżowe umożliwiają opublikowanie dokładnych informacji o firmie, takich jak rodzaj świadczonych usług, adres czy numer telefonu. Dzięki temu osoby zainteresowane konkretną usługą bez problemu skontaktują się z Tobą.

Pozostałe usługi

Skontaktuj się z nami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram