781 342 320     
 [email protected]

Case Study

Często otrzymujemy pytania, jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania strony internetowej lokalnej firmy. Złożone techniczne zagadnienia mogą powodować, że wiele aspektów jest niejasnych. Poniżej prezentujemy studium przypadku, które dobrze pokazuje, jakie są efekty pozycjonowania: w jaki sposób podjęte działania wpływają na lepszą widoczność strony w wyszukiwarce i zwiększenie ruchu, a tym samym wzrost zainteresowania ofertą . To przykład oparty na prawdziwym zleceniu, które otrzymaliśmy od lokalnej firmy zajmującej się skupem samochodów.

1. Analiza witryny i działań konkurencji

  • Zanim rozpoczęliśmy optymalizację witryny naszego Klienta, pierwszym i kluczowym krokiem była szczegółowa analiza. Wykorzystując zaawansowane narzędzia marketingowe odnaleźliśmy te elementy, które mogły mieć negatywny wpływ na SEO. Były to między innymi:
    • niezoptymalizowane obrazy, które spowalniały ładowanie;
    • brak tytułów i opisów meta, które ułatwiają wyszukiwarkom zaindeksowanie strony;
    • wygląd i układ graficzny pozostawiające wiele do życzenia - trudno było znaleźć najważniejsze dla użytkowników zakładki, brakowało danych kontaktowych na stronie głównej.
  • Kolejnym krokiem analizy było zbadanie aktywności konkurencji. Wzięliśmy pod uwagę firmy z pierwszej strony wyników wyszukiwania Google (ponieważ tam zawsze chcemy się znaleźć). Użyliśmy w tym celu wielu fraz kluczowych związanych z usługami naszego Klienta. Prześledziliśmy aktywność poszczególnych podmiotów pod względem SEO - to pozwoliło nam określić, z kim dokładnie konkurujemy i w jaki sposób można go wyprzedzić.

2. Analiza potrzeb Klienta

Jest dla nas zawsze najważniejszym krokiem przed przystąpieniem do pracy. Podczas rozmowy z klientem, pytaliśmy między innymi:
  • Jakim celom ma służyć strona internetowa i jakie są oczekiwane efekty?
  • Jakie usługi powinny być na niej reklamowane?
  • Czy są działania marketingowe, które Klient chciałby wykonywać sam?
Podczas rozmowy okazało się, że Klient chciałby dodatkowo zareklamować usługę auto-kosmetyki. Była to dla nas bardzo cenna informacja, która wpłynęła na decyzję o zmianie wstępnej strategii.

3. Optymalizacja strony

Po wykonaniu zaawansowanej analizy, przyszedł czas na wprowadzenie następujących zmian na stronie:
  • Dodaliśmy numer telefonu na samej górze witryny. Wpłynęło to korzystnie na przebieg kampanii Google Ads i przy wykorzystaniu Map Google. Wiąże się one z dużą aktywnością użytkowników na urządzeniach mobilnych. Widoczny numer telefonu był silną zachętą do szybkiego kontaktu.
  • Zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem Responsive Web Design - dzięki czemu może się ona dostosowywać do zmian wielkości okienka przeglądarki i jest kompatybilna z urządzeniami mobilnymi.
  • Zoptymalizowaliśmy wszystkie obrazy - zmniejszyliśmy ich rozmiar bez utraty jakości - co poprawiło szybkość ładowania. Zdjęcia otrzymały poprawne nazwy. Dodaliśmy także tekst alternatywny, który ułatwia znalezienie obrazów w wyszukiwaniach Google Grafika.
  • Zadbaliśmy o zamieszczenie merytorycznych artykułów i przydatnych dla użytkowników informacji na stronie głównej. Zwróciliśmy przy tym uwagę na nagłówki H1 i H2, które ułatwiają robotom Google „zrozumieć” o czym jest dana strona.
  • Dodaliśmy tytuły i opisy meta do każdej zakładki na stronie.
  • Stworzyliśmy zakładki ofert na stronie głównej, aby ułatwić odwiedzającym strony nawigację i znalezienie usług, których szukają.
  • Załączyliśmy opinie klientów z Google na stronę główną, tak aby Klient mógł się nimi „pochwalić”. To korzystnie wpływa na wiarygodność marki i zachęca do kontaktu.
  • Dodaliśmy Miejsca Google na mapie, aby dokładnie wskazać lokalizację firmy i ułatwić klientom dojazd.
  • Wzbogaciliśmy stopkę: dodaliśmy telefon, linki do usług, informację o godzinach otwarcia, link do profili w mediach społecznościowych.
  • „Podpieliśmy” stronę do Google Search Console oraz Google Analytics - narzędzi, które umożliwiają mierzenie statystyk na stronie i postępów optymalizacji.
  • Statystyki pokazały, że ponad 50% odwiedzających stronę to osoby na urządzeniach mobilnych - dlatego numery telefonów zmieniliśmy na klikalne, aby możliwe było wygodniejsze zadzwonienie do firmy.
  • Przygotowaliśmy ponad 10 tekstów w zakładce Blog/Aktualności, aby zwiększyć ruch na stronie. Przydatna była przy tym analiza słów kluczowych przy pomocy narzędzi marketingowych i Trendy Google. Następnie zostały one podlinkowane wewnętrznie.
  • Zmodyfikowaliśmy formularz kontaktowy w zakładce Kontakt, tak aby klient mógł od razu wpisać dane auta i sugerowaną cenę za potencjalną sprzedaż.
Efekty:
  • Od momentu rozpoczęcia prac nad stroną, ruch zwiększył się niemal dwukrotnie:
Google Analytics ruch na stronie
  • Większość użytkowników to nowi użytkownicy, a odsłon było ponad 25 000.
Google Analytics kanały
  • Dzięki dodaniu merytorycznego tekstu na wszystkich podstronach, w tym w kategorii Blog/Aktualności, naturalnie zwiększyła się liczba wyszukiwanych słów kluczowych przy których witryna Klienta wyświetla się w wynikach top 10, czyli na pierwszej stronie Google:
Ahrefs organiczne słowa kluczowe

4. Link building - Pozyskiwanie linków

  • Zaczęliśmy od standardowej procedury - dodawania firmy do katalogów w celu pozyskania linków oraz rozpowszechnienia informacji o działalności Klienta.
  • Zadbaliśmy o dodanie linków do kilku dobrej jakości artykułów sponsorowanych na portalach branżowych oraz lokalnych portalach i w gazetach.
  • Linki rozpowszechnialiśmy również w mediach społecznościowych w formie postów i banerów (między innymi w grupach na Facebooku o tematyce motoryzacyjnej). Prezentowały one również najważniejsze dane o firmie, takie jak adres czy godziny otwarcia.
  • Założyśmy Klientowi profil na YouTube, gdzie dodawaliśmy filmy interesujące dla fanów motoryzacji. Pod każdym z nich umieściliśmy linki do witryny, co zwiększyło ruch na stronie.
Efekty:
  • Od przystąpienia do pracy na początku 2020 roku, liczba linków z unikalnych domen i linków odsyłających do witryny Klienta znacznie się zwiększyła. Dzięki temu w rankingu Google jej pozycja cały czas rośnie:
Link building ahrefs

5. Wizytówka Google Moja Firma

Miejsca Google są podstawą dla małej, lokalnej firmy. Choć Klient posiadał już wizytówkę, nie była ona dobrze zoptymalizowana. Wprowadziliśmy następujące zmiany:

  • uzupełniliśmy wszystkie dane, tak aby profil był wypełniony w 100%;
  • dodaliśmy zdjęcia;
  • dodaliśmy produkty i usługi wraz ze zdjęciami oraz linkami do mediów społecznościowych.

Efekty:

  • Wizytówka Google Moja Firma jest świetnym narzędziem dla małych firm i poniższe statystyki to potwierdzają. W ciągu jednego kwartału firma klienta została wyświetlona prawie 77 tysięcy razy:
Wizytówka Google Moja Firma klienci
  • Dzięki wizytówce, zwiększył się również ruch na stronie, klienci bezpośrednio dzwonili do firmy oraz sprawdzali trasę dojazdu:
Wizytówka Google Moja Firma działania klientów

6. Linki sponsorowane Google Ads

Uruchomiliśmy kampanię Google Ads na ustalony okres czasu w celu zwiększenia świadomości istnienia marki oraz pozyskania dodatkowego ruchu na stronie. 

7. Reklama w mediach społecznościowych

  • Stworzyliśmy profil na serwisie Facebook
    • Profil został uzupełniony o dane o firmie, dodaliśmy logo oraz rozpoczęliśmy regularnie publikować posty, w których linkowaliśmy ciekawe wpisy z bloga na stronie.
  • Stworzyliśmy profil na serwisie Instagram
    • Wykorzystywaliśmy go do publikacji zdjęć pokazujących efekty pracy firmy. Z odpowiednimi hashtagami, opisy i linkami do strony.
  • Stworzyliśmy kanał na serwisie YouTube
    • Można na nim znaleźć nagrania prezentujące efekty pracy klienta. Filmiki są poprawnie zatytułowane i opisane, zawierają dane o firmie oraz linki do strony głównej.

Obecnie Klient sam prowadzi profile w serwisach społecznościowych. Umożliwiło mu to krótkie szkolenie, w czasie którego przekazaliśmy mu informacje, w jaki sposób powinien to robić. Poniższy wykres pokazuje, że Facebook i kanał YouTube najbardziej przyczyniły się do pozyskania nowych użytkowników z mediów społecznościowych:

Media społecznościowe Google Analytics

8. Dalsza praca

  • Obecnie pracujemy nad wzmacnianiem pozycji Klienta na pierwszej stronie Google poprzez dodawanie większej ilości artykułów sponsorowanych - generuje to dodatkowy ruch na stronie, pomaga pozyskać wysokiej jakości linki oraz zwiększa świadomość istnienia marki.
  • Prowadzimy również dalszą kampanię linkowania - co korzystnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i pozycję w wyszukiwarce.
  • Dodajemy fragmenty rozszerzone w kodzie strony klienta - dzięki temu użytkownicy wyszukiwarki Google będą mogli szybciej znaleźć informację, której potrzebują. Wpłynie to również korzystnie na ranking strony.

Nasze usługi

Skontaktuj się z nami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram