781 342 320    
 kontakt@skyrate.pl
3 sierpnia, 2022

Pozycjonowanie: Burza Śnieg - sklep e-commerce stworzony z myślą o SEO

Burza Śnieg to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą pościeli bawełnianych. Sklep został otwarty 17 lipca 2021 roku.

Jakie czynności SEO zostały przeprowadzone?

Przed opublikowaniem finalnej wersji sklepu, prowadzone były uprzednio konsultacje SEO w celu zmaksymalizowania efektów po publikacji.

Konsultacje obejmowały analizę fraz, analizę konkurencji oraz sporządzenie i wdrożenie audytu zawierającego rekomendacje odnośnie poprawek technicznych oraz treści na stronie.

Po uruchomieniu sklepu, natychmiast rozpoczęto kampanię pozyskiwania linków, która polega na publikowaniu artykułów sponsorowanych na wysokiej jakości portalach branżowych i ogólnotematycznych. Tym sposobem oprócz pozyskiwania dobrej jakości linków, zbudowaliśmy świadomość istnienia marki, a witryna zyskała dodatkowe odsłony.

Jak zmienił się ruch organiczny?

Od momentu uruchomienia sklepu do 1 sierpnia 2022 roku, witryna wygenerowała ponad 7 700 użytkowników z ruchu organicznego. Wraz z jednoczesnym uruchomieniem kampanii Google Ads i aktywnością na mediach społecznościowych, świadomość istnienia marki szybko wzrosła co w początkowych fazach SEO, pomogło wygenerować dużo kliknięć na frazy brandowe.

W okolicach listopada, dzięki pozyskanym linkom, jakość domeny wzrosła na tyle, że witryna zaczęła pozycjonować się w wynikach top 1, top 3 i top 10 na frazy powiązane z konkretnymi produktami.

Wykres powyżej przedstawia liczbę użytkowników pozyskanych z ruchu organicznego

Ile konwersji wygenerowały działania SEO?

W tym samym okresie, ruch organiczny wygenerował 564 konwersji (zakończonych transakcji w sklepie). Stanowi to 33% wszystkich transakcji licząc pozostałe źródła pozyskiwania ruchu.

Przychód z ruchu organicznego znacznie wzrósł, szczególnie w miesiącach listopad i grudzień ze względu na okres świąteczny.

Wykres powyżej przedstawia przychody wygenerowane z ruchu organicznego

Udział ruchu organicznego

Ruch organiczny jest drugim głównym źródłem pozyskiwania klientów po Google Ads. Współczynnik konwersji jest jednym z najwyższych, a współczynnik odrzuceń jednym z najniższych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram