Budzisz się rano, idziesz do łazienki, parzysz kawę i… zerkasz na ekran telefonu, by zobaczyć, czy są jakieś nowe powiadomienia na Facebooku? Podobnie jak miliony osób na całym świecie! Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Hootsuite w lutym 2020 roku z mediów społecznościowych korzystało już – mniej lub bardziej aktywnie – 3,80 MILIARDA osób, czyli ok. 49% światowej populacji. W samej Polsce mamy już 19 milionów aktywnych użytkowników społecznościowych, z czego 97 % loguje się także przy pomocy urządzeń mobilnych. To ogromny i niewykorzystany w pełni potencjał reklamowy, z którego mogą czerpać nie tylko największe firmy, ale i te działające lokalnie. Co więcej, to obecnie często najbardziej efektywna i dostępna forma promocji dla firm działających lokalnie.
Wiele z tradycyjnych form reklamy jest niedostępnych lub zupełnie nieopłacalnych dla małych firm, często działających lokalnie i z ograniczonymi budżetami. Ogłoszenia w prasie czy w telewizji, banery czy nawet druk dużej ilości ulotek wiąże się ze sporymi kosztami – tymczasem przekaz dociera do dużej grupy przypadkowych osób, które i tak nie byłyby zainteresowane skorzystaniem z naszej oferty. Wysokie koszty nie przekładają się na znaczący wzrost sprzedaży. Zupełnie inaczej sytucja wygląda w przypadku promocji w social media, która pozwala osiągać dobre efekty już przy zainwestowaniu niewielkich środków i docierać do precyzyjnie wybranych grup odbiorców angażując ich, pozwalając na utrwalenie wizerunku marki i zachęcenie do zakupu.
Zapewne nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym są media społecznościowe – z języka angielskiego – social media. To wszelkiego rodzaju portale i aplikacje, które zostały stworzone przede wszystkim z myślą o komunikacji pomiędzy poszczególnymi ich członkami. Początkowo były raczej ciekawostką – miejscem, gdzie warto się zalogować, by sprawdzić, czy da się odnaleźć dawno niewidzianą koleżankę z podstawówki – obecnie to nie tylko podstawowy sposób porozumiewania się dla osób w różnym wieku mieszkających na całym świecie, ale i olbrzymia przestrzeń do promocji biznesu. Facebook, Instagram czy Linkedin umożliwiają łatwe dotarcie do osób mieszkających w wybranej lokalizacji, kobiet lub mężczyzn w różnym wieku, o konkretnych zainteresowaniach czy stylu życia.
Obecnie przedsiębiorcy coraz częściej zdają już sobie sprawę z faktu, że obecność w mediach społecznościowych jest dzisiaj koniecznością, także – a może zwłaszcza – w przypadku małych firm.. Często jednak brakuje wiedzy, w jaki sposób skutecznie prowadzić kampanię marketingową. Podstawą będzie oczywiście wybór odpowiedniego kanału komunikacji. Oczywistym rozwiązaniem jest Facebook, którego liczba aktywnych użytkowników na całym świecie szacowana jest na 1,5 miliarda - to ludzie mieszkający na całym świecie, we wszystkich grupach wiekowych, o najróżniejszych zainteresowaniach. Na Facebooku Przedsiębiorca może działać przede wszystkim na dwa sposoby - poprzez założenie FanPage - strony fanowskiej, która jest odpowiednikiem prywatnego profilu i wykupując płatne reklamy. Poprzez FanPage możemy dzielić się nowościami w ofercie i ciekawostkami z życia firmy.
W sytuacji, gdy możemy pochwalić się ciekawymi zdjęciami i innymi materiałami graficznymi, warto rozważyć założenie konta na Instagramie. To fotograficzny serwis społecznościowy, który umożliwia hosting zdjęć i dzielenie się nimi z odbiorcami. Choć wielu kojarzy się ze zdjęciami celebrytek i słodkich kotków, jednak to platforma, która tworzy również bardzo ciekawe możliwości do biznesu. Możesz tu zamieszczać zdjęcia ze swojego obiektu, z organizowanych wydarzeń czy przedstawiać w ciekawych aranżacjach produkty, które masz w ofercie. Innym ciekawym rozwiązaniem jest LinkedIn, nazywany "Facebookiem dla profesjonalistów". To portal liczący około 0,5 mld aktywnych użytkowników, który umożliwia poznawanie specjalistów w wybranej branży. Doskonale sprawdzi się, jeśli działasz w modelu B2B.
Wyżej wymienione serwisy są obecnie najpopularniejsze, jednak często warto zwrócić uwagę także na inne, mniej oczywiste rozwiązania: na przykład Tiktok – gdy adresujemy swoją ofertę do młodszej młodzieży czy WeChat – w przypadku kontaktów biznesowych z krajami azjatyckimi. Zawsze warto przede wszystkim zadać sobie pytanie, gdzie spędzają czas osoby, do których chcemy dotrzeć i czy dany portal lub aplikacja pozwala nam ciekawie zaprezentować ofertę naszej firmy.
Obecnie przedsiębiorcy najczęściej zdają już sobie sprawę z konieczności aktywnego promowania swoich usług w mediach społecznościowych i podejmują kroki w tym celu. W wielu przypadkach jednak nie posiadają wcale przemyślanej strategii działania, lecz podejmują chaotyczne i mało konsekwentne działania, które nie tylko nie wspierają promocji marki, lecz mogą dodatkowo zniechęcać Klientów, sprawiając wrażenie mało profesjonalnych. Bardzo częstym problemem jest "słomiany zapał" i nieregularność publikowania wpisów. W wielu przypadkach początkowo osoby odpowiedzialne za to zadanie działają bardzo aktywnie, często jednocześnie w wielu serwisach, z czasem jednak nowe posty pojawiają się coraz rzadziej. Wiele osób ma również problem z zachowaniem spójności przekazu we wszystkich kanałach komunikacji. Kolejnym problemem jest to, że także te firmy, które mają dobre pomysły na kampanię w social mediach, nie zawsze potrafią wyciągnąć z niej maksimum korzyści.
Jeżeli interesują Cię usługi z zakresu marketingu internetowego w Warszawie, proponujemy kampanię na Facebooku, która będzie przebiegać dwutorowo: podstawą będzie założenie i prowadzenie fanpage'a co pozwoli na zbudowanie społeczności zadowolonych Klientów, a dodatkowo zwiększenie skuteczności działań promocyjnych poprzez płatne reklamy. Zarządzanie profilem w mediach społecznościowych w naszym przypadku nie polega wyłącznie na dodawaniu postów - to przede wszystkim narzędzie, które służy budowaniu komunikacji z użytkownikami i kreowaniu ich zaangażowania. Oczywiście zawsze przygotowanie kampanii rozpoczynamy od rozmowy i poznania Twoich oczekiwań, a także Twojej firmy, jej historii, specyfiki i wartości, którymi się kieruje. Dopiero na tej podstawie możemy tworzyć dopracowane, kreatywne treści w postaci tekstowej lub graficznej, których publikacja będzie przyciągała uwagę i inspirowała. Oczywiście usługa obejmuje także odpowiadanie na komentarze i problemy zgłaszane przez Klientów.. Odpowiadamy na ich pytania i wątpliwości, podtrzymujemy zaangażowanie i reagujemy w sytuacjach kryzysowych, pomagając obrócić je w sukces.
Skuteczność fanpage jest większa dzięki płatnym reklamom na Facebooku - pomagamy zaprojektować je i wykorzystując zaawansowane narzędzia analityczne dobieramy parametry kampanii w taki sposób, by dotarły precyzyjnie do tej grupy odbiorców, która faktycznie będzie zainteresowana Twoimi usługami. Zakres prac i budżet kampanii za każdym razem ustalamy indywidualnie, dzięki czemu otrzymujesz ofertę idealnie dostosowaną do potrzeb i możliwości Twojej firmy.
Reklama w mediach społecznościowych, jaką proponujemy, nie jest nigdy celem w samym sobie. Traktujemy ją raczej jako część kompleksowej strategii marketingowej w Internecie, która pozwala najskuteczniej docierać do potencjalnych Klientów za pośrednictwem wielu kanałów. Podstawą zawsze jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, która umożliwia maksymalne czerpanie profitów z Twojej witryny. Proponujemy również pozycjonowanie lokalne i pozyskiwanie linków - Link Building. Uzupełnieniem kampanii w social media mogą być Linki Sponsorowane Google i wypełniona wizytówka Google Moja Firma. Zawsze najważniejszy jest jednak pomysł na kampanię, zrozumienie celów Przedsiębiorcy i potrzeb Klienta.