781 342 320     
 [email protected]
29 czerwca, 2020

Media społecznościowe dla małych firm

Budzisz się rano, idziesz do łazienki, parzysz kawę i… zerkasz na ekran telefonu, by zobaczyć, czy są jakieś nowe powiadomienia na Facebooku? Podobnie jak miliony osób na całym świecie! Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Hootsuite w lutym 2020 roku z mediów społecznościowych korzystało już –  mniej lub bardziej aktywnie – 3,80 MILIARDA osób, czyli ok. 49% światowej populacji. W samej Polsce mamy już 19 milionów aktywnych użytkowników społecznościowych, z czego 97 % loguje się także przy pomocy urządzeń mobilnych. To ogromny i niewykorzystany w pełni potencjał reklamowy, z którego mogą czerpać nie tylko największe firmy, ale i te działające lokalnie. Co więcej, to obecnie często najbardziej efektywna i dostępna forma promocji dla firm działających lokalnie.

Promocja w mediach społecznościowych -  bardzo efektywna forma reklamy dla małych firm

Wiele z tradycyjnych form reklamy jest niedostępnych lub zupełnie nieopłacalnych dla małych firm, często działających lokalnie i z ograniczonymi budżetami. Ogłoszenia w prasie czy w telewizji, banery czy nawet druk dużej ilości ulotek wiąże się ze sporymi kosztami – tymczasem przekaz dociera do dużej grupy przypadkowych osób, które i tak nie byłyby zainteresowane skorzystaniem z naszej oferty. Wysokie koszty nie przekładają się na znaczący wzrost sprzedaży. Zupełnie inaczej sytucja wygląda w przypadku promocji w social media, która pozwala osiągać dobre efekty już przy zainwestowaniu niewielkich środków i docierać do precyzyjnie wybranych grup odbiorców angażując ich, pozwalając na utrwalenie wizerunku marki i zachęcenie do zakupu.

Zapewne nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym są media społecznościowe – z języka angielskiego – social media. To wszelkiego rodzaju portale i aplikacje, które zostały stworzone przede wszystkim z myślą o komunikacji pomiędzy poszczególnymi ich członkami. Początkowo były raczej ciekawostką – miejscem, gdzie warto się zalogować, by sprawdzić, czy da się odnaleźć dawno niewidzianą koleżankę z podstawówki – obecnie to nie tylko podstawowy sposób porozumiewania się dla osób w różnym wieku mieszkających na całym świecie, ale i olbrzymia przestrzeń do promocji biznesu. Facebook, Instagram czy Linkedin umożliwiają łatwe dotarcie do osób mieszkających w wybranej lokalizacji, kobiet lub mężczyzn w różnym wieku, o konkretnych zainteresowaniach czy stylu życia.

Jak reklamować się w Social Media

Facebook, Instagram, a może WeChat albo TikTok? Wybierz odpowiedni kanał komunikacji

Obecnie przedsiębiorcy coraz częściej zdają już sobie sprawę z faktu, że obecność w mediach społecznościowych jest dzisiaj koniecznością, także – a może zwłaszcza – w przypadku małych firm.. Często jednak brakuje wiedzy, w jaki sposób skutecznie prowadzić kampanię marketingową. Podstawą będzie oczywiście wybór odpowiedniego kanału komunikacji. Oczywistym rozwiązaniem jest Facebook, którego liczba aktywnych użytkowników na całym świecie szacowana jest na 1,5 miliarda - to ludzie mieszkający na całym świecie, we wszystkich grupach wiekowych, o najróżniejszych zainteresowaniach. Na Facebooku Przedsiębiorca może działać przede wszystkim na dwa sposoby - poprzez założenie FanPage - strony fanowskiej, która jest odpowiednikiem prywatnego profilu i wykupując płatne reklamy. Poprzez FanPage możemy dzielić się nowościami w ofercie i ciekawostkami z życia firmy.

W sytuacji, gdy możemy pochwalić się ciekawymi zdjęciami i innymi materiałami graficznymi, warto rozważyć założenie konta na Instagramie. To fotograficzny serwis społecznościowy, który umożliwia hosting zdjęć i dzielenie się nimi z odbiorcami. Choć wielu kojarzy się ze zdjęciami celebrytek i słodkich kotków, jednak to platforma, która tworzy również bardzo ciekawe możliwości do biznesu. Możesz tu zamieszczać zdjęcia ze swojego obiektu, z organizowanych wydarzeń czy przedstawiać w ciekawych aranżacjach produkty, które masz w ofercie. Innym ciekawym rozwiązaniem jest LinkedIn, nazywany "Facebookiem dla profesjonalistów". To portal liczący około 0,5 mld aktywnych użytkowników, który umożliwia poznawanie specjalistów w wybranej branży. Doskonale sprawdzi się, jeśli działasz w modelu B2B.

Wyżej wymienione serwisy są obecnie najpopularniejsze, jednak często warto zwrócić uwagę także na inne, mniej oczywiste rozwiązania: na przykład Tiktok – gdy adresujemy swoją ofertę do młodszej młodzieży czy WeChat – w przypadku kontaktów biznesowych z krajami azjatyckimi. Zawsze warto przede wszystkim zadać sobie pytanie, gdzie spędzają czas osoby, do których chcemy dotrzeć i czy dany portal lub aplikacja pozwala nam ciekawie zaprezentować ofertę naszej firmy.

Social Media marketing

Jakie problemy możemy napotkać promując swoją działalność w social media?

Obecnie przedsiębiorcy najczęściej zdają już sobie sprawę z konieczności aktywnego promowania swoich usług w mediach społecznościowych i podejmują  kroki w tym celu. W wielu przypadkach jednak nie posiadają wcale przemyślanej strategii działania, lecz podejmują chaotyczne i mało konsekwentne działania, które nie tylko nie wspierają promocji marki, lecz mogą dodatkowo zniechęcać Klientów, sprawiając wrażenie mało profesjonalnych. Bardzo częstym problemem jest "słomiany zapał" i nieregularność publikowania wpisów. W wielu przypadkach początkowo osoby odpowiedzialne za to zadanie działają bardzo aktywnie, często jednocześnie w wielu serwisach, z czasem jednak nowe posty pojawiają się coraz rzadziej. Wiele osób ma również problem z zachowaniem spójności przekazu we wszystkich kanałach komunikacji. Kolejnym problemem jest to, że także te firmy, które mają dobre pomysły na kampanię w social mediach, nie zawsze potrafią wyciągnąć z niej maksimum korzyści.

Nasza oferta: prowadzenie fanpage'a na Facebooku + płatne reklamy Facebook

Jeżeli interesują Cię usługi z zakresu marketingu internetowego w Warszawie, proponujemy kampanię na Facebooku, która będzie przebiegać dwutorowo: podstawą będzie założenie i prowadzenie fanpage'a co pozwoli na zbudowanie społeczności zadowolonych Klientów, a dodatkowo zwiększenie skuteczności działań promocyjnych poprzez płatne reklamy. Zarządzanie profilem w mediach społecznościowych w naszym przypadku nie polega wyłącznie na dodawaniu postów - to przede wszystkim narzędzie, które służy budowaniu komunikacji z użytkownikami i kreowaniu ich zaangażowania. Oczywiście zawsze przygotowanie kampanii rozpoczynamy od rozmowy i poznania Twoich oczekiwań, a także Twojej firmy, jej historii, specyfiki i wartości, którymi się kieruje. Dopiero na tej podstawie możemy tworzyć dopracowane, kreatywne treści w postaci tekstowej lub graficznej, których publikacja będzie przyciągała uwagę i inspirowała. Oczywiście usługa obejmuje także odpowiadanie na komentarze i problemy zgłaszane przez Klientów.. Odpowiadamy na ich pytania i wątpliwości, podtrzymujemy zaangażowanie i reagujemy w sytuacjach kryzysowych, pomagając obrócić je w sukces.

Skuteczność fanpage jest większa dzięki płatnym reklamom na Facebooku - pomagamy zaprojektować je i wykorzystując zaawansowane narzędzia analityczne dobieramy parametry kampanii w taki sposób, by dotarły precyzyjnie do tej grupy odbiorców, która faktycznie będzie zainteresowana Twoimi usługami. Zakres prac i budżet kampanii za każdym razem ustalamy indywidualnie, dzięki czemu otrzymujesz ofertę idealnie dostosowaną do potrzeb i możliwości Twojej firmy.

Social Media marketing

Zalety dla małej firmy z promocji w mediach społecznościowych

  • Relatywnie niski koszt przy dużej efektywności reklamy – promocja  w mediach społecznościowych jest znacznie tańsza niż przy wykorzystaniu tradycyjnych form przekazu. Budżet na reklamę może być dostosowany do potrzeb i możliwości firmy, a już niewielkie nakłady pozwalają na osiąganie bardzo dobrych rezultatów. Wynika to z faktu, że w ten sposób można bardzo precyzyjnie docierać z przekazem do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane naszą ofertą.
  • Ułatwiony kontakt z potencjalnymi Klientami – kampania w mediach społecznościowych umożliwia nie tylko publikowanie reklam, ale i rozbudowane interakcje. Użytkownicy mogą angażować się w promocję, komentując i udostępniając publikowane materiały. Dodatkowo zyskują oni bardzo wygodną formę kontaktu - wysłanie wiadomości na Facebooku jest często szybsze niż dodzwonienie się na infolinię.
  • Możliwość skutecznego reagowania w sytuacjach kryzysowych – a często nawet przekucia ich w sukces. Gdy tylko użytkownik publikuje krytyczną opinię, od razu możesz się z nim skontaktować i zaproponować rozwiązanie problemu. Jeśli wykażesz się elastycznością i zrozumieniem, Klient nie tylko przestanie rozpowszechniać krytyczne, ale i może diametralnie zmienić postawę, stając się najlepszym ambasadorem marki.
  • Możliwość zbudowania społeczności skupionej wokół marki – publikując ciekawe, angażujące wpisy możesz nie tylko docierać do pojedynczych użytkowników, ale i zbudować społeczność osób skupionych wokół Twojej firmy, idei i wartości, które promujesz. Gdy ktoś "lajkuje" Twój post,
  • Większy ruch na stronie internetowej - w dodawanych wpisach możesz polecać i promować najciekawsze treści na swojej stronie. W ten sposób zachęcisz użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny i przejrzenia oferty, co zwykle przekłada się na większą sprzedaż.
  • Korzystny wpływ na pozycjonowanie - aktywność w social media ma również bardzo korzystny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, co wiąże się m.in z pozyskiwaniem dużej ilości linków.

Reklama w mediach społecznościowych jako część kompleksowej strategii marketingowej

Reklama w mediach społecznościowych, jaką proponujemy, nie jest nigdy celem w samym sobie. Traktujemy ją raczej jako część kompleksowej strategii marketingowej w Internecie, która pozwala najskuteczniej docierać do potencjalnych Klientów za pośrednictwem wielu kanałów. Podstawą zawsze jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, która umożliwia maksymalne czerpanie profitów z Twojej witryny. Proponujemy również pozycjonowanie lokalne i pozyskiwanie linków - Link Building. Uzupełnieniem kampanii w social media mogą być Linki Sponsorowane Google i wypełniona wizytówka Google Moja Firma. Zawsze najważniejszy jest jednak pomysł na kampanię, zrozumienie celów Przedsiębiorcy i potrzeb Klienta.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram